28/9 - a taste of honey

Imorse var min första skoldag. Jag skulle gå upp riktigt tidigt, så jag satte tre väckarklockor för att verkligen inte försova mig (vilket jag ALLTID lyckas göra). Så jag hade min lilla väckarklocka, min mobil och sedan min ipod. Ipoden ringde först och så fumlade jag efter den för att stänga av den, sen så lägger jag den bredvid mig i sängen. När min andra klocka ringer ska jag fumla efter den med, men då stöttar jag till min ipod som far rakt ner bakom min högsäng (som förövrigt är svårt tung och har massa skåp och skit under)! Den faller 1.70 m rakt ner mot mitt stengolv och baaam. Paniken slår mig när jag helt förtvivlat kommer ihåg vad Simon hade berättat för mig om hur känsliga ipod touch och iphone är med stötar. Så bort springer jag och hämtar kvasten för att komma åt min stackars älskling som är fast i det trånga mörkret. När jag väl har lyckas fått tag på honom så tar jag ett andetag och slår en osäker blick på hur han ser ut. Men helt jävla-fucking-otroligt nog så är skärmen hel!!  Förstår inte hur det kan ha gått till, men tacksam är jag till tusen.


Trots min oroande start på dagen har jag haft det riktigt bra idag :)
Jag var som sagt i skolan och det var riktigt roligt. Jag började snacka med ett par tjejer ifrån Ukraina, och de verkar vara hur gulliga som helst.
Annars idag har jag druckit min första kaffe med mjölk på tre veckor. Det var underbart. Gick även på stan idag, men från och med igår är det slut på mitt lyxliv som jag levt dessa veckor här. Jag satt på ett café och gjorde upp min ekonomiplan för varje månad. Så det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0