20/9 - l'italia

Fy och skam vad längesedan det var! Men jag lovade att jag skulle uppdatera min blogg lite mera, och nu gör jag det i alla fall :)
Italien är underbart. Idag var det 30 grader i SKUGGAN, helt awesome!! Det är så otroligt vackert här med bergstoppar i bakgrunden, slitna hus och vinrankor överallt. Det är precis så som jag hade föreställt det alltså, fast mycket bättre. jag var först i början lite rädd för italienare, för jag trodde att de var sånna som sa saker rakt ut, var dominanta och skriker på varandra. Men nu vet jag att det är väldigt få som är så. Min familj är helt underbar, mina vänner lika så. Dom är omtänksamma, nyfikna, pratar högt och använder tusentals gester och miner!
Nu har jag varit här i två veckor, och nu börjar au pair livet äntligen ta form. Den här veckan börjar jag även på min italienska skola, KUL!
Så här ser min vecka ut:
Måndag: leka i några timmar med barnen och resten ledigt! (När jag är ledig brukar jag fota, skissa, jogga, powerwalka, åka in till stan eller vara med kompisar:))
Tisdag: leka med barnen och kanske dra in till stan en sväng
Onsdag: Danslektion i moderndans/balett på morgonen. Leka med barnen och på kvällen ska jag träffa min italienska kompis Luca.
Torsdag: Leka med barnen! Åka in till stan för att köpa ännu ett kontantkort till min andra mobil, (som är billigt nu när man smsar med smstokiga italienare hela dagarna). Sedan blir det att göra mitt första intagningsprov till italienska kursen!
Fredag: Leka med barnen! Sedan blir det utekväll med mina glada italienare Vanessa och Monica på dansstället Luna rossa (röd måne) i Alessandria!
Lördag: Mera fest??!
Mer vet jag inte :)
Ciao!!

Kommentarer
Postat av: victoria

Strålande med en uppdatering, keep it going =)

2010-09-21 @ 17:18:07
URL: http://lorentinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0