10/9 - Att våga tro

När livet rullar i otakt, skapar jag handikapp. Jag fördjupar mig själv i det mörka och lyckas inte ta mig där ifrån så bra som jag önskar. Sociala handikapp är mitt största problem. Men förlåt familjen, för att det är er jag lägger av min börda.

Jag måste bli bättre på det. Och kanske kan jag det, nu när jag köpt mig en alldeles egen Buddha! Det är en guldig Skrattande Buddha, som den heter :)
Det står såhär om den:
"Han är en symbol för lycka, välstånd och glädje. Buddhas mage sägs betyda välstånd, rikedom och lycka. Genom att stryka hans mage drar man till sig dessa egenskaper och positiv livsenergi".

Visst låter det toppen? Jag tycker det, och enligt min personliga åsikt tycker jag att buddhismen är den klokaste religionen av de alla. Den passar mig bäst som person och jag finner den stark rakt igenom.


"Success is not the key to happiness.

Happiness is the key to success.

If you love what you are doing, you will be successful."


"Det enda varaktiga är förändring"

(Buddha)

Kommentarer
Postat av: Fiiva

buddismen är vis. jag ska också skaffa en budda:P

2009-09-10 @ 18:45:20
URL: http://fiiva.blogg.se/
Postat av: Lorris

Ja gör de, han äger stenhårt!

2009-09-10 @ 18:58:51
Postat av: e

jag har en buddha! han är färgglad, vanligt glad och tjock (matglad) :D

2009-09-11 @ 12:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0