20/10 - En JAG-text

ETT MÅ-BRA INLÄGG

Funderingar finns alltid i mitt filosofiska sinne. men det är sån jag är. Vad hade jag varit utan alla dessa funderingar? Så fort mitt huvud översvämmas av tankar så skriver jag. Ibland på bloggen, ibland på mobilen, ibland i min almenacka. Men jag skriver mest i dagböcker. Dagbok efter dagbok skrivs ut. Det känns som att skriva av sig på det sättet är en väldigt god vana för ens hälsa.


Jag började fundera på vad som gör mig till den jag är. Vem och vad gör mig hel, gör mig till Jag?

  • Att vara med mina nära och kära, som jag kan göra glada och som kan göra mig glad
  • Att ställa mig själv inför nya utmaningar och prövningar
  • Att uppmuntra mina intressen och behov
  • Att ta vara på min "egen-tid" och med god självinsikt se vad man behöver för stunden
  • Att öppet se på omgivningen runt omkring mig och förstå vad jag kan göra för det/dem jag bryr mig om




Idag har jag försett mig själv med en stor god frukost, en 50 minuters stavgång, filmtittande, musiiik, tårtbak och pluggande. Allt gjorde mig glad och jag fick känna en viss stolthet över mig själv.

Speciellt när jag improviserade ihop en helt underbart lyckad tårta! Man kanske har funnit sin talang inom matväg? Jag har i alla fall kommit på att det är fruktansvärt roligt att laga mat om man inte följer efter recept och låter erfarenheter och förnuftet tala!

Jag lyssnar på musik för jag blir glad och känner mig inte ensam. Jag älskar även att sjunga och dansa!! Tröttnar aldrig på det, även om det kanske inte är något professionellt som jag kan förmedla till andra. Jag blir jävligt glad i alla fall!

Trots det tråkiga vädret utmanade jag mig själv och gick ut och faktiskt rörde på mig! Man har gått ett tag nu och börjat märka skillnaden på siffrorna som vågen visar och man lägger märke till att klädernas passform är något annorlunda. Då så! Då får man la göra något åt det då! Härligt efteråt dock, stolt som fan även om man inte springer en mil! ^^

Jag kan hålla på i en evighet. Jag får be om ursäkt för mitt inlägg som är ganska egocentriskt. Men jag tror på att man behöver det, även om det är en synd för svenskar, så får man ta och bli mindre svensk.

Va fan, jag vill må bra och det känner jag att jag gör nu!

Ha det bra :)

Love,
Lorentina



Kommentarer
Postat av: e

det är verkligen något man behöver! jag inspireras och längtar efter någon dag jag kan få ha det så bra! :D

2009-10-20 @ 21:59:33
URL: http://emsavemsa.blogg.se/
Postat av: Frida

Helskönt inlägg ju! det känns som om jag fick en sockerkick

2009-10-21 @ 00:56:08
URL: http://fiiva.blogg.se/
Postat av: jorunn

Du är bäst lorren! vet ingen annan som är så bra på att skriva ner sina funderingar och känslor så grundligt som du!! :) Och att vara ego är precis vad man ska va, tror att jag läste nåt ordspråk om att "Att vara ego är inte att tänka på sig själv - utan när man tvingar andra att bli som en själv" Så fortsätt du - att må bra är det viktigaste!! :)



Blir värsta glad när jag läser det ddu skriver :)

Stor kram!

2009-10-21 @ 10:39:51
Postat av: Ansie pansie

Nästa gång tar du milen :P. Jag läser bloggar nu också..blir du inte stolt! XD Bra inlägg dessutom du r duktig på att blogga! puss och kram!

2009-10-21 @ 13:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0