27/9 - En ond cirkels slut?

Besviken. Deppig. Frusen. Hungrig. Stressad.
-
Jag vill hem..

När det inte blir som jag har tänkt mig, faller jag in i en ring av besvikelse och frustration. Hur ska jag kunna börja acceptera att det blev som det blev och att jag inte kunde göra bättre än vad jag åstadkom med just då? Jag vet om detta mycket väl, men det ligger djupt inne i mig, så djupt så att jag knappt vill tro på det. Därför är jag dum och straffar mig själv med självömkan och kritik. När ska jag lära mig att sätta dit spärren?

Nu när jag skriver, känner jag hur det börjar lätta inom mig. Jag fick ju trots allt VG... Men nästa gång, då VILL, MÅSTE, SKA jag ha MVG. Åh, vad jag vill.

Ser ni? Jag är fast. Snälla gode gud, få mig att fatta att det är okej att göra sitt bästa även om det inte innebär MVG!

Nu har jag 2 uppsatser och 1 rapport och 1 prov och 1 tal framför mig. Back to work.

Love,
Lorentina



Kommentarer
Postat av: F

Du klarar det lorren. Du är en riktig kämpe. VG är väldigt bra, förstår du inte det?:)

2009-10-27 @ 17:14:07
Postat av: R

jag förstår hur du känner, jag var likadan förra året. Men kom ihåg du är bäst!

2009-10-27 @ 20:41:02
URL: http://ragzill.blogg.se/
Postat av: e

du är bra!

2009-10-28 @ 08:07:44
URL: http://emsavemsa.blogg.se/
Postat av: jorunn

kämpa på lorrp, tänk sen när du tar studenten vilken lättnad - då är du fri för alltid!! :)



och sen, ett tips: börja utvärdera varje lektion innan du går på dem - om du vet om att det är någon lektion som är totlat önödig att gå på - typ kanske religion eller nåt annat ämne där lärarna inte direkt lär en så mycket, eller om det är ett arbete du kan göra hemma: strunta då i den lektionen och ta igen annat som du mer behöver göra. Kallas att effektivisera, inte alls samma som att skolka. Är viktigt att inte trötta ut sig vet du.. men ha koll på att det inte blir för mycket bara:p - lovar att det var så jag klarade av de sista månaderna... ;)

massa kramar!

2009-10-29 @ 12:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0