11/8 - Frihet och bekymmer

Ingenting blir som man någonsin tänkt sig, man borde ha lärt sig det nu. Men istället så fortsätter man att bli besviken. Det enda jag vet nu säkert är att jag kommer att träffa Simon på torsdag och vara med honom tills lördag. Men resten av alla händelser, tja, jag vet inte.

Idag blev inte vår picknick av. Imorgon blir det ingen grillfest, på fredag blir det ingen utgång, på lördag blir det inte fest och på söndag kan jag inte vara med Simon, och inte heller blev det någon paddling av kanoter. Suck.

Längtar faktiskt nu till skolan, och dess frihet den ger en. Busskortet kommer tillbaka, friheten att träffa sina vänner varje dag, få rutiner och sysselsättningar som gör att man slipper tänka på allt jobbigt. Vilken frihet. En frihet från bekymmer och förhinder. Men sommarens frihet är något helt annat. Men just nu är jag i behov av det andra. Så, jag får bekänna att jag faktiskt ser fram emot skolstarten nästa vecka, tro det eller ej.

Kommentarer
Postat av: e

ja, man borde lära sig någon gång att inget någonsin blir som man tänkt sig, det är surt men väldigt sant.. :/ men vi ska iaf paddla en annan dag! :) o sen tycker jag att det var väldigt trevligt idag ändå :) och du, åk med till fårö i helgen ist, det är där det händer!! ;D

2009-08-12 @ 00:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0