2/11 - Men jag har svårt att vara stark

Jag har svårt att vara stark. Jag är på bristnings-läget alldeles för ofta, alldeles för lätt. Hur skall jag kunna klara av alla relationer jag har, när jag knappt klarar av mig själv? Hur skulle jag kunna bli en bra mamma? En trygg, lugn och samsad mamma. Är det ett mål i min resa? Är den punkten utsatt på min livskarta? 

Jag vet att jag har kapaciteten och de egenskaper man behöver för att vara en bra människa. Jag vet det. Jag vet att jag kan hålla det jag säger. Jag vet att jag kan hålla kvar mina nära och kära. Men tänk om mitt känslomässiga jag fortsätter och blir allt större, tills det blir ett problem? Om jag brister.. Om jag brister så förlorar jag. Jag förlorar de viktiga delarna en bra människa får lov att ha.


Kommentarer
Postat av: F

Du ÄR en underbart bra människa men det ar klar att alla har sina up's and down's! // En lyckligt lottad rumskamrat!

2008-11-02 @ 17:03:45
URL: http://fiiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0