12/3 - Hej hej ångest

Hej jag är en trött människa som verkligen behöver sin sömn. Orkar jag gå till skolan imorgon? Jag kan inte hjälpa att jag känner såhär, men jag är bara så helt slut på det. Men jag kan nog stå ut, det är ju trots allt lov om två veckor. Två veckor.... FAN! jag överlever väl inte det, eller? Jag önskar att jag tog vara på dagarna. Men jag sitter här sprängfylld med ångest och annat som angriper min vilja och ork.

Matteprov nästa vecka. Hemskt, ja vet. Även där önskade jag att jag kunde slappna av och bara lära mig. JAG VILL HA G DEN HÄR GÅNGEN! Snälla gode gud, det förtjänar jag väl ändå? Jag sliter som en gris för tusan.
Italienska prov sker nästa vecka också. Vilken lycka. Not. Man kan ju inte påstå att det är ett litet prov.. Jag får en klump i magen av allt det här..
Muntlig engelska grej samma vecka. När jag skall prata blir jag JÄTTEnervös och kan knappt ha kvar förståndet i huvudet. Hela hjärnan går på fikapaus och där står jag själv som ett fån utan ord och hjärna. Great.

Jag har även lite småångest över helgen. Skall man satsa på en degig helg med tron på att man sitter klockan 8 på morgonen och pluggar matte, eller skall man satsa på en skön helg där man kan få leva livet? Och om jag väljer att leva livet står jag mellan två förslag: filmkväll med gammla klassen, eller lan med Simon och hans kompisar?
Hjälp mig.

Äsch, jag får sova på saken. Inget blir bättre av att sitta här och grubbla och förstora saker och ting. Jag hoppas på en bättre dag imorgon, och jag hoppas på att jag slipper plågas upp motvilligt ur sängen. Jag måste VILJA gå till skolan.

Men aja, hejsvej!!

(förlåt för en värdelös blogg)


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag känner med dig Lorentina. Man vet lixom inte riktigt vilket ben man ska stå på för att må bra. Eller om man ska satsa allt på skolan eller på att leva livet och ta hand om sig själv. Det är svårt det där..

2008-03-14 @ 15:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0