12/1 - sötsaker

Jag är totaltjättekorkad på datorer! Jag har suttit här i en timme nu och försökt fixa massa obegripliga saker. Jag får krupp! Näej, Simon får ta och lära mig lite vett!

Men nu lämnar vi det!

Jag var ute och gick med Ragge förut i alla fall :) Det var en riktigt bra promenad det, vi gick på en timme! Inte illa va? Vi gick genom ehum.. järnvägsstigen? Äsch, det är mysigt att gå där i alla fall, den bästa "slingan" som existerar i öde-mästerby.
Men vi hade det kul och bubblade massor :) Jag tycker att vi skall göra det här till en vana, Ragge! Vi går varje lördag! Vad säger du om det? :) Ni andra får också väldigt gärna hänga på såklart ^^

Så nu känner jag mig väldigt hälsosam- om man bortser från våra bakelser som tyvärr ligger framme nere på bordet.... Äsch, jag har ju mina situps kvar att slutföra dagen med!

Hm, klockan är tio.. Och jag har ännu inte packat upp mina skolböcker, vad är det här?! Men.. Hm.. Jag hinner ju fortfarande uttnyttja det lilla som är kvar av lördagen.. Frågan är om jag orkar vara en bra person och göra mina läxor och göra mina situps resten av den härligt slappa lördagen, eller om jag sitter kvar här och lägger chokladflarnen lager på lager och dränker mig i ångest.

Med några minuters tänkande beslutar jag mig att vara den braiga personen! Fast det är fortfarande lite tveksamt om jag har den lusten.. Jag får helt enkelt göra upp en fin och lockande plan:

- gå ner och koka upp en nyttig kopp grönt te
- gå upp och peela ansiktet och sätt på en mjuk, bekväm pyjamas
- tänd ljusen i rummet och bädda sängen fint
- sätt på musik
- packa upp läxböckerna på sängen
- och PLUGGA! :D

Nu känns det övertygande! Jippie! <3<3

"Du är det finaste som hänt"
"Du har förmågan att le med hela kroppen! Ögonen, ansiktet, armar, ben och t o m håret!"


Jag saknar underbaraste.
SIMON HILLBOM + LORENTINA JONSSON


image36

Kommentarer
Postat av: Li

åh vilken fin bild på er! :)

2008-01-17 @ 21:26:43
URL: http://liberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0