8/4 - du och jag

Du och jag har förmågan att tala med ord, om allt och inget- mellan himmel och jord.
Du och jag.
Undrar om det kommer att vara du och jag hand i hand tills graven? Fast framtiden är inte det som betyder något, utan det är detta nu. Att du och jag vet att det vi har är värt att kämpa för. Att det är något som vi inte vill förlora, så att vi tar vara på det varsamt.
Visst är det fascinerande hur människor kan skapa fantastiska relationer? För man utvecklar ju någonting. Man utvecklar sig själv med en annan människa. Man skapar tillit, en vänskap och trygghet. Som gör att man kan vara sig själv tillsammans med någon annan. Man kan bli så trygg i det att man kan få en hel framtid tillsammans. Liksom man lever inte ensam då, så man lär sig att lyssna och ta beslut tillsammans. Val är ju något som alla människor gör, men nu skall man göra ett val som påverkar två hela individer.
Oj.
Du och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0