4/4 - värt guld

Det är sol och blå himmel! Det är kallt men det gör inget! Det ligger en dör fågel under lärarnas bänk, men fågeln har det säkert finare i himlen! Och jag är i skolan för tidigt, men jag är positiv ändå!

Sista skoldagen sen är det helg. Undrar varför man längtar så in i bängen till helgen? Jag tycker ju om att vara i skolan. Jag trivs här, och man har alltid något att göra. Dessutom träffar man roliga människor. Så varför sitter man och räknar ner till helgen?

Äh om ni undrar varför jag försöker göra skolan till något mer positivt, så är det för att jag tycker det är drygt att vakna på morgonen och sen önska att man fick sova lite längre och sedan tänka tanken på att man kanske skulle vara "sjuk" idag. Jag menar, det är mycket roligare om man vaknade på morgonen med ett stort leende på läpparna! 

Så nu försöker jag intala mig att föredra skolan. Man mår ju så mycket bättre utan negativitet!  

Aja, nu sitter jag i skolan. Klockan är tjugo i nio. Min första lektion börjar klockan ett.
Negativt: ingen sovmorgon, flera timmar i skolan i onödan.
Positivt: Jag har lite mer än fyra timmar att plugga, träffa fint folk och äta lunch länge. UTAN någon som helst bråska! Jippie för mig!


Diggi-loo diggi-ley, alla tittar på mig 
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley, himlen öppnade sig

Det är knappt man sina ögon tror
Åh, jag börjar nästan sväva
I mina gyllene skor



image43


Jag tror att det är värt guld att vara positiv!

Kommentarer
Postat av: emma

verkligen, positivt var ordet! :)

2008-04-04 @ 18:33:19
Postat av: Frida

DU är insperation!

2008-04-06 @ 16:32:24
URL: http://fiiva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0