1/4 - Pärlsocker

Idag är det en bra dag, det var en bra dag. Nu är det lite halvmörkt ute och klockan är inte ens åtta. Det är så skönt! Äntligen lider det mot den ljusa sommartiden, som vi har längtat! Och det bästa av allt är ju att man har ljusa mårnar redan klockan 6. Man slipper att lida i mörkret, ja usch för den ångesten! Men nu är det snart över :) HÄRLIGT!

Så idag var det en perfekt dag för min gula klänning! (haha förlåt att jag tjatar om den hela tiden :P)

Men den perfekta dagen började i alla fall med det sällskapet morgonpigga Ragnhild! Tack och lov att du är så glad på morgonen Ragnhild, för det smittar av sig verkligen :)
Men i alla fall så lade vi massor av energi på att skapa en fräsch och mysig hotellfrukost. Så jag kokade ägg och hej och hå.
Sen gick jag och Ragnhild till skolan, en jätteskön prommenad genom stan :) Det var kyligt men fräscht i luften, en sådan som man längtar till att få rensa lungorna med. Morgonsolen steg upp och det skapades liv och rörelse i stan. Härligt med solskens glada människor på morgonen.
Detta var en bra start på dagen, så jag råder er att följa min och Ragnhilds morgonplanering :-D

Resten av skoldagen var bra, klassen var glad och fick mig glad :) Själva lektionerna gick hyffsat, fanns mycket mer att ge, men mina tankar ville helst tillbringa sin tid hos min underbaring. Absolut inte mig emot :)

Simon åkte idag till sthlm på klassresa, så det var skälet till varför tankarna var så ivriga och tvungna att ta ledigt från de matematiska siffrorna och fotosyntes-frågor.
Men jag måste säga att det var väldigt tomt utan Nv2b.



Jag har även idag tagit del av Emmas yper-smarta ekonomi-plan :) Jag skall från och med idag leva på 100 kronor per månad. Och idag är det 1:a dagen i april månad, och jag har gjort av med 32 kr på en inte så god blåbärspaj. Jippi.... Sen skall simon ha 50 kr av mig från filmkvällen förra veckan. Så jag har endast 18 kr kvar att leva på de kvarstående 29 dagarna. Visst låter det lovande..............? Ha-ha.
Men jag tror, jag tror på att ingenting är omöjligt om man har en stark vilja och tro. Så i månadens slut skall jag ha klarat av att lämna in 900 kr till sparkontot.
Hejja mig!! :D
 
Och lycka till till Emma och mig :)

Kommentarer
Postat av: Ragnhild

älskar morgonpromenader :) igår tvingade jag emma att gå med mig :):)

2008-04-03 @ 09:17:13
Postat av: j

du ska väl ha pengarna till peace and lova? :) det måste du!

2008-04-03 @ 13:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0