10/9 - sjuk och hösttankar

En sån här dag kan man endast lyssna på Lars. Det ger raka motsatsen till vad dagen egentligen är. De glada tankarna dyker upp. Jag kan nästan se i min fantasi hur solen står högt uppe på himmlen,
Simon <3


När jag sitter här och tittar ut, så blir jag inte nedstämd av allt det gråa. Det gråa gör allt annat så färgstarkt. Träden är fortfarande lika sommargröna, fast något enstaka orange lönnlöv dyker upp lite här och var.
Jag känner hösten :) Den fuktiga luften tränger in i rummet och blandas med min ljuvliga te doft.
Jag längtar tills man riktigt kan få gå på stan och vara höstchic. När jag får ta fram min stora, orange stickade halsduk och vira den slarvigt runt halsen. Ta fram de bruna läderstövlarna och den långa kappan. Då när vinden sveper kallt över de rosiga kinderna. Jag älskar hösten.

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0