9/10 - äkta vänner

Hej..


Det har varit en halvt rutten och bra dag.. Jag har aldrig känt så som jag gjorde imorse. Den känslan av illamående och ett äcklande. Skolan.. Jag hatade den verkligen imorse.

Jag klarar inte av stressen. Jag vet inte hur jag skall hantera den. Jag vet inte hur jag skall hantera nått över huvudtaget. Hjärnan står still, kan inte tänka vidare. Behöver skjuts på vägen. Jag är så trött.  

Vad är ett liv utan vänner? Ingenting.  Som den grekiska filosofen sa "Den största vinsten man kan få är en god vän." Det är så sant. Hur kan man leva utan en trogen vän? En vän som man kan berätta allt för. Vänner hjälper varandra att avbelasta både deras hjärna och hjärta.. Om man inte har en vän som man kan få den där tröstande kramen av, vad gör man då av all sorg? Om man inte har en väns glädjande stöd, vad har man då att vara glad för? Om man inte har någon att dela glädje, sorg och smärta med, vad är det för mening att leva överhuvud taget? Vi människor är inte skapade att leva som en "ensam varg". Vi är menade att hitta någon/några att leva livet och skapa minnen med.
Men aja, det jag ville komma fram till är att jag är så himla tacksam att jag har mina vänner. För dom är så underbara. Så äkta. Jag önskar bara att alla fick chansen till en äkta vän. Vi alla är anorlunda och olika, men alla är värda kärleken från en vän.   

Kärlek till er,
ni vet vilka ni är :)




image30









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0