8/10 - bakom stängda dörrar

Ännu en dag. Oj. Tiden går fort, fast man inte har så speciellt roligt. Skoldagen var så tråkig, så att det är helt meningslöst att ens nämna något om den. Och schemat för restan av dagen här hemma är totalt ointressant. Dagen består av plugg, plugg, lite plugg och jätte mera plugg. Glömde jag berätta att jag kommer att plugga idag? Jag kommer döö

Idag mår jag varken ditt eller datt. Finns endast mitt imellan. Vad det nu är... Jag är fett trött och vill bort ifrån denna fängelsehåla. Ånej jag överdriver inte! Jag lider! Uscha,.. Vill hem till Simon..   


Vet ni vad, nu är det påriktigtsant att jag skall skaffa glasögon.

Och ännu en påriktigtsant grejj är att jag skall få ett syskon den 4 juni tvåtusenåtta.

<3

Bakom stängda dörrar - shorty & miichi

Hur kan det bli så här
när man är så liten
Hur kan det gå så långt
nu för tiden
Att ingen märker och ingen ser
Titta upp, för detta är ett världsproblem

Då senast som en kille som aldrig har haft problem
Skolan tycker att hans föräldrar borde uppfostra han mer
Inne bakom stängda fönster lyser en trevlig familj
men vad som försegår känner ingen annan till

Han är fast i en oändlig tragisk tvist 
med en agressiv pappa som är fast i alkolism
Han vill inte gå hem men, det är ett måste
och när han kommer in är smärtan stor att tappa luften
Mamma ligger på golvet helt sönder slagen 
han önskar att han kommit tidigare den dagen
 Hans fyra åriga bror ger mamma ett plåster 
när hon blöder från ansiktet ner till höften
Hon viskar till sin son "jag lovar det är sista gången"
Pappa satsade ett slag
ty mamma däckar på golvet
Men denna gång stängs mammas ögon för gott
Ingen fattade riktigt hur det kunde gått så långt

Killen gråter vid graven 
önskar mamma vaknar upp
Han kan inte leva med sin mors död
han ger upp
Så han springer iväg med riktning mot tunnelbanan
Han hoppar framför tåget och hoppas att gud tar emot han

 Hur kan det bli såhär
när man är så liten
Hur kan det gå så långt
nu för tiden
Att ingen märker och ingen ser
Titta upp, för detta är ett världsproblem

Hur kan det bli såhär

när man är så liten

Hur kan det gå så långt

nu för tiden

Att ingen märker och ingen ser

Titta upp, för detta är ett världsproblem


Det här är sagan om flickan ingen ser
Hon som varit med om saker ingen annan vet
Många fler har varit med om det här
Låt mig berätta vad som har sårat hennes själ

Hon blir ju slagen hemma varje dag
Hon är för svag för att kunna slå tillbax
Och hon vill inte hem för
där väntar mamma, liggandes på golvet blivit
slagen av pappa
Han ropar käften ingen ska höra dig skrika 
Din jävla slyna, ditt öde är att lida 
Han slår ett slag till, sen går han sakta därifrån
Inget som har hänt är nytt för detta har skett i flera år

Bakom stängdra dörrar
där är skammen för stor 
Och ingen har fattat nånting alls
att hennes tårar är blod
hon är ju vilsen och vad ska rädda henne nu
vart finns alla jävla änglar och handen från hennes gud

Hur kan det bli så här
när man är så liten
Hur kan det gå så långt
nu för tiden
Att ingen märker och ingen ser
Titta upp, för detta är ett världs problem



Det här är enligt mig, världens bästa låt.. Genom hela låten sitter jag med gåshud på hela kroppen. Tårarna lyckas alltid pressas fram. Den betyder mycket för mig. Och det här är en låt som genom att bara bli hörd, kan hjälpa många därute.. Att de slipper känna sig ensamma..



Simon du är underbar, <3'
Du har förmågan att dra upp mig ur mina mörka gropar. Att få mig få tankarna på plats och glömma.
 


gud ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, 
och förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.
aa

Kommentarer
Postat av: emma

åh, gu vad roligt med ett småsyskon! :) den ska vara glad som får söta dej till storasyster!

2007-10-09 @ 16:02:30
Postat av: emma

du har klarat det förrester, att bara få en bild där uppe, hur gjorde du det ?? du får visa mej någon dag (=

2007-10-09 @ 16:03:42
Postat av: lorr

det är absolut inte svårt, det gäller bara att ha en tillräckligt lång/stor bild till det :)

2007-10-09 @ 20:22:37
Postat av: emma

jaha, då får jag försöka hitta en sån. men är det verkligen det enda? :O det låter jättelätt ju. :D

2007-10-10 @ 15:54:52
Postat av: DM

Denna Låteeen är så braa!!!.. Grattis till att du får ett syskon xD !

2007-11-18 @ 10:32:14
Postat av: blablabla

stiick men låten e bäst

2007-11-20 @ 18:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0