31/10 - Funnit en väg till freden.

Ni kan inte ana vilket kaotiskt liv jag har. Den här morgonen har varit.. hemsk.. Jag missade båtjäveln. Fan. Det var det värsta jag har varit med om. Så jävla hemskt var det. Jag ville alvarligt talat ta livet av mig. Trodde verkligen inte att mitt lilla hjärta skulle klara av det här. Jag höll på att spy av stressen i bilen. Jag tänkte att då skulle jag svälja spyorna istället för att hoppa ur bilen och spy, för det skulle ju fördröja tiden. När jag kom upp på terminalen så hade den precis passerat 06.10. Stängt. Incheckningen hade precis stängt. Så där stod man. Fan för dom! Jävla inchecknings-tanterna står och glor på kaoset! FAN! Bara några minuter! Fan för dom minuterna.

Tjejerna var redan på båten. Förlåt att det gick så galet. Förlåt för det jag ställde till. Ni fick ju nästan hjärtattack.
Åh vad jag skäms.. Jag har aldrig i hela mitt liv skämts så här mycket. Jag skäms för att jag är en sån korkad idiot. Vad tänkte jag på?! Ingenting tydligen. Jag funderade på vad det var för fel på mig.

Men allting har ju en mening. Så meningen med detta spektaklet kanske är att hon skall bli ansvarsfull igen. Jag kanske kan ta mig själv i kragen efter det här. Jag har varit så oansvarig på sista tiden. Det var nog dags att jag skulle bli utsatt för det här, så att det nånsin kunde bli ordning på mig. Jag mår bra utav att tänka så här. Av att ta fram det positiva i det hela. Jag brukar jämt gräva ner mig. Detta måste ju vara ett steg mot rätt håll. Jag börjar kanske redan komma en bit på vägen. Lätta upp mig själv. det som har hänt, har hänt. Inget att göra nånting åt. Acceptera läget och hitta lösningar. Och jag har funnit lösningen. Jag har beställt en biljett på Gotlandsflyg. jag fann ett billigt flyg som tar mig till bromma. Åker om en timme. Lyckliga jag. Jag har till och med fått två timmar att sansa mig. Jag har hunnit pluggat en helt del oxå. Där har jag även kommit en bit på min stress-lista. Hjärtat tickar ganska normalt nu. Skönt. Jag andas lugnt oxå. Befrielse.


Jag älskar er mamma, pappa och mina flickor, tack för att ni stöttade mig i detta.

Nej nu skall jag ner och plugga vidare. Ge mig lycka till i livet :P


Kommentarer
Postat av: emmma

det gick bra tillslut ialla fall! :D du är så bra lorren!

2007-11-05 @ 16:47:06
Postat av: Sara

Det var det du berättade om på Ska'ut va? Blev typ rörd när du berättade det. Eller rörd kanske är ett dåligt ord men, nej jag hittar inget bättre ord.

2007-11-09 @ 15:15:29
URL: http://ols91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0