8/11 - Kärlek till dig


Vägen till kärlekens paradis
är gammal men evigt ny.
Två händer kan mötas händelsevis
inunder ett paraply.
Två händer kan mötas i glädje,
två händer kan mötas i sorg,
och två händer kan mötas
för vinnings skull
på världens marknadstorg.

                                       Nils Ferlin.


Du är den ende på jorden
som skänker harmoni.
Därför älskar jag dig.
Du är det finaste som hänt.
Allt blir som stjärnorna bestämt.
Ibland så är du en främling,
ibland en del av mig.
Därför älskar jag dig.
 
                                        Holmberg.

Jag känner längtan efter dig
hela tiden
Är det det som kallas hungrig kärlek? 
Nej
Äkta kärlek.
En kärlek där längtan alltid finns. 
En kärlek där närvaron alltid känns vid.
En kärlek som finner tillit.
En kärlek med tröst, skratt och känslor.
En kärlek med mjuka smekningar 
och fina ord. 
Den kärleken och mycket mer
får jag uppleva tillsammans
med dig.
Härliga kärleksstund
låt den stunden vara för evigt.
                                                 L. Jonsson


                                  


Kommentarer
Postat av: Simon

Åh :)

Du är min underbaring

2007-11-13 @ 22:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0