26/11 - Längtan

Jag kan inte riktigt bestämma mig hur jag mår idag. Känns som om jag bär på någon känslo-blandning. En blandning av allting, som inte riktigt avslöjar de ingredienser som finns med.
Fast jag leker att det är bra. Det kan jag ju lika gärna bestämma, eftersom jag inte vet. 

Positiva saker idag:
Jag har läst i min tråkiga måste-läsa-ut-bok
Jag har fotat
Jag har pluggat jätte mycket matte inför provet
Jag har unnat mig tid vid dator och tv
Jag har spelat gitarr
Jag har sjungit högt för mig själv

Och de negativa:
Jag har unnat mig för mycket tid vid datorn
Jag har saknat Simon
Jag har varit rastlös
Jag har varit uttråkad medans jag gjorde alla dessa sakerna



Åh det finns så mycket ord och meningar som vill komma ur mig. Jag känner bara hur det bubblar i mig. Jobbigt. Jag vet inte vad jag vill ha sagt riktigt. Frustrerande.



En längtan. Jag tror man mår bra att få längta efter något eller någon. Det är nog nästan likadant som att vara målmedveten. Eller, det är nästan samma känslor som man känner. Man längtar efter något så mycket. Ibland så mycket att det gör ont. Men det är ändå värt det. Man längtar till ett betydelsefullt moment i sitt liv. Och sen när man tillslut når fram till till den där viktiga stunden, så är man inget annat än bara glad. Lycklig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0