18/11 - Val, Chanser och Misstag

Val, Chanser och Misstag


Jag och Anna pratade val idag. Och det fick mig att tänka..


De val som man väljer, det kan påverka livet så pass mycket. Kanske är det två ynka valmöjligheter som är vägar till två helt annorlunda liv.   

När jag tänker tillbaka, så kan jag börja fundera på hur just mitt liv hade sett ut om jag hade tagit det andra valet. Vad skulle bli min vinst? Skulle jag bli lycklig eller olycklig? Skulle jag förändras som person?

Men val.. Vi gör val hela tiden. Ibland dyker det upp viktiga, stora val som man måste göra. Chanser. Ganska skrämmande, men ändå rätt spännande.

Rätta val kan endast göras när hjärtat är med. Det finns många val som jag har gjort utan att lyssna på hjärtat. Och vissa kan jag inte bestämma mig för om de var rätt eller fel.

För i dom valen, så är det ända jag fått är nya erfarenheter. Och det kan ju vara positivt, även om själen inte mådde så bra under den tiden. Men det är väl det som man säger; det är av våra misstag vi lär oss. Och som nån Elbert sa "Det största misstag du kan göra här i livet är att ständigt frukta att göra ett".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0